Co zobaczyć w Londynie?

Jak nie byłam w Londynie od 1999 roku do sierpnia 2018, tak od tego czasu byłam tam... de facto 5 razy. Z czego cztery tak, że udało mi się pójść gdzieś do miasta - za każdym razem był to jednodniowy wypad.

Przy pierwszym pobycie warto zacząć trasę przy Tower Hill i przejść się słynnym Tower Bridge, mimo tłumów. Strasznych tłumów.



Warto też zahaczyć o Millenium Bridge, jedyny most pieszy w Londynie. Stamtąd jest niedaleko do katedry św. Pawła, a po drugiej stronie znajduje się Tate Modern - galeria sztuki współczesnej (ten budynek z wysokim kominem, galeria jest na terenie starej elektrowni).





Zdecydowanie warte odczekanie w ogromnej kolejce (mniej więcej 1,5 godziny) jest też przejechanie się London Eye. Widoki wynagradzają stanie w kolejce.



Big Ben... Hm. Trafiłam akurat tak, że za każdym razem był w remoncie.

Byłoby wstyd pominąć przy tym wszystkim Buckingham Palace.


Jeśli ma się więcej czasu, to w promieniu kilku kilometrów od pałacu znajdują się następujące punkty (z których część udało mi się zobaczyć przy drugim pobycie, 3 tygodnie później):
1. Downing Street 10 - siedziba premiera Wielkiej Brytanii
2. Trafalgar Square, a przy nim muzeum National Gallery


Kto pamięta scenę ze Skyfalla, w której pada "it's not exactly Christmas" z udziałem Q? Dokładnie w tej sali w National Gallery była kręcona, z widokiem na te obrazy!

Każde szanujące się muzeum sztuki nie do końca nowoczesnej ma w swoich zasobach przynajmniej jedno dzieło Moneta 😆 A że kopia? Trudno. Oryginał znajduje się w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku.
"Słoneczniki" Van Gogha
"Krzesło" Van Gogha
Zima według Moneta.
4. Hyde Park
5. Chinatown
Brama do Chinatown. Podobne są w całym świecie.

Chyba najbardziej hipsterskie lody jakie jadłam. Zdjęcie warte tych 4 funtów 🍦 Lody z matchy (japońskiej zielonej herbaty) w rożku w kształcie ryby. 
 6. Harrods - słynny dom towarowy. Nie weszłam do środka, ale sam budynek robi wrażenie!


 
7. Siedziba MI6 - coś dla fanów Jamesa Bonda. Około 3 kilometów pieszo z Hyde Parku, od strony Harrods'a. Ale tam już lepiej dojechać metrem.


Warto też podjechać do Camden Town, gdzie jest sporych rozmiarów targ z jedzeniem i różnymi innymi rzeczami.

W odległości dłuższego spaceru od Camden Town znajduje się Primrose Hill - polecam się wdrapać, choćby dla samego widoku na miasto z innej strony niż ścisłe centrum.


Udało mi się tez dotrzeć do Covent Garden - nie wiem, czy rozumiem, czemu jest na to taki szał, ale na pewno mają ładną stację metra


 Jeśli lubicie klimaty Times Square, warto też podjechać do Picadilly Circus - europejski Times Square to dobre określenie tego miejsca.


To chyba tyle - uciekam na pociąg do Hogwartu (stacja Kings Cross) 🤪

Co jeszcze warto zobaczyć?
Na liście często polecanych miejsc jest tego dużo.
Sky Garden, Greenwhich, Notthing Hill (wdziałam tylko w nocy, kiedy wszystko było pozamykane - w ciągu dnia podobno jest pięknie)... ale nie starczyło mi czasu :D następnym razem się uda!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pacific ring of fire, czyli co ma Bali do Meksyku i Filipin

Starbucks Coffee

Green Caffe Nero